Poznaj nominowanych w 9. edycji konkursu PIK-owy Laur!

Rola mediów w popularyzacji czytelnictwa jest w dzisiejszych czasach nie do przecenienia. Organizowany przez Polską Izbę Książki konkurs PIK-owy Laur jest jedyną nagrodą dla dziennikarzy, która docenia ten fakt oraz stymuluje swoimi zasadami jakość działań na tym ważnym polu. Przedstawiamy nazwiska dziennikarzy nominowanych w tym roku w konkursie PIK-owy Laur.Zwycięzcy otrzymają 5000 zł oraz statuetkę PIK-owy Laur projektu prof. Bronisława Chromego.

 
Nominowani w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania
w mediach drukowanych”:

Sylwia Czubkowska, „Dziennik Gazeta Prawna”

Janusz Drzewucki, „Twórczość”

Paweł Goźliński, „Książki. Magazyn do czytania”

Justyna Sobolewska, „Polityka”

 

Nominowani w kategorii „Najciekawsza prezentacja książki i czytania
w mediach audiowizualnych i elektronicznych”:

Anna Król oraz Paulina Wilk, Big Book Festival

Magdalena Mikołajczuk, Program I Polskiego Radia

Dorota Sokołowska, Polskie Radio Białystok

 

Ogłoszenie laureatów nastąpi 23 października 2015 r. na uroczystości wręczenia nagród podczas 19. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.


Jury obradowało w składzie:

Włodzimierz Albin – przewodniczący jury, prezes Polskiej Izby Książki
prof. Jerzy Bralczyk, językoznawca, specjalista w zakresie języka mediów
prof. Janusz Fogler, prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
Barbara Jóźwiak, wiceprezes Polskiej Izby Książki
prof. Grzegorz Leszczyński, literaturoznawca
dr Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej
prof. Jan Malicki, dyrektor Biblioteki Śląskiej
prof. Anna Nasiłowska, krytyk literacki
dr Adam Pomorski, prezes Polskiego PEN Clubu
prof. Maria Poprzęcka, historyk sztuki

Konkurs powstał w 2005 roku w celu podnoszenia rangi książki w środkach masowego przekazu, uświadomienia potrzeby codziennej informacji o książkach i ważnych zjawiskach wydawniczych. Nagrodą wyróżniani są dziennikarze prezentujący literaturę, czytelnictwo oraz znaczenie wiedzy o książce i czytaniu w sposób rzetelny, ciekawy i innowacyjny, dbając, by tematy dotyczące życia literackiego były obecne w mediach. W konkursie rozpatrywane są publikacje z prasy, programy radiowe, telewizyjne, portale internetowe oraz akcje społeczne, które w nietuzinkowy sposób wpływają na wzrost zainteresowania dobrem kultury, jakim są książki.

 

Patronat:

       

 

Do pobrania:

Komunikat o nominowanych w 9. edycji konkursu PIK-owy Laur