PL EN

Polska Izba Książki ul. Oleandrów 8 00-629 Warszawa

Komunikaty PIK

Bezpłatne szkolenie stacjonarne „Klaster działań pro-czytelniczych wokół lokalnej księgarni”, czyli SEKTOR KREATYWNY ZACZYNA SIĘ OD KSIĄŻKI i DESIGN THINKING DLA KSIĘGARZY

 

Dowiedz się jak wymyślać i wdrażać nowe, kreatywne rozwiązania w swojej księgarni oraz dobierać ofertę do potrzeb i upodobań czytelników.

Dwa dwudniowe szkolenia obejmą łącznie 30 księgarzy. Nabór księgarzy odbędzie się poprzez Ogólnopolską Bazę Księgarń i media branżowe. Głównym kryterium wyboru uczestników szkolenia będą: praca jako księgarz w stacjonarnej, nie-sieciowej księgarni w małej miejscowości.

Wypełnij formularz rejestracyjny

 

Szkolenie ma za zadanie rozwinąć umiejętności księgarza skupienia wokół księgarni ludzi z najróżniejszych grup zawodowych i społecznych, zaangażowanych w ideę promocji czytania. W tym celu księgarz potrzebuje wiedzy na temat specyfiki rynku książki w Polsce. Potrzebuje też odpowiednich narzędzi, które pozwolą mu na działania na styku kultury i biznesu. Na szkoleniach księgarze dowiedzą się, jak dobierać książki do potrzeb i upodobań czytelników oraz czym kierować się przy wyborze pozycji. Będziemy pokazywać też, jak promować czytelnictwo w księgarni i jak aktywizować lokalną społeczność - biznes, instytucje, urzędy, szkoły etc.

Doświadczenie zdobyte podczas metamorfozy księgarni w Parczewie oraz konsultacje społeczne pokazały nam jasno, że bez zaangażowania społeczności wokół księgarni żadne zmiany się nie udadzą.

Ważnym elementem szkolenia będzie trening innowacyjnego myślenia projektowego (eng. Design Thinking) w celu przysposobienia księgarzy do technologicznie i biznesowo uzasadnionych kreatywnych rozwiązań. Opanowanie metody twórczego rozwiązania problemów wpłynie na podniesienie kwalifikacji zawodowych uczestników, a pozyskane narzędzia i umiejętności przełożą się na wdrożenie nowych rozwiązań, które przyczynią się do prowadzenia księgarni jako atrakcyjnej placówki kultury dla lokalnej społeczności. Pokazane będą przykłady dobrych praktyk w zastosowaniu przez księgarzy myślenia w kategoriach ekonomii doznań, odczytywania lokalnych potrzeb i zastosowania nowych technologii w celu promocji czytania. Elementy tego bloku szkolenia to: prowadzanie wywiadów z użytkownikami i poznawania ich potrzeb (empatyzacja), synteza informacji i formułowania właściwego problemu (definiowanie problemu), metoda kreatywnego generowania pomysłów i ich selekcji (generowanie pomysłów), tworzenie modeli i cech zbliżonych do produktu końcowego (prototypowanie), wypróbowanie modelu w środowisku użytkownika (testowanie).

Warsztatowy charakter szkolenia pozwoli już w trakcie jego przebiegu wygenerować pomysły, które mogą stanowić gotowe rozwiązania lub inspiracje dla szerszego grona księgarzy.

Dlaczego warto?

  • Poznasz metodykę generowania kreatywnych pomysłów - Design Thinking;
  • Doświadczysz każdego z 4-ech etapów procesu tworzenia innowacyjnych rozwiązań;
  • Nauczysz się myśleć z perspektywy klienta - odkryjesz i zrozumiesz jego potrzeby, oczekiwania i ścieżki decyzyjne;
  • Korzystając z narzędzi warsztatowych dopasowanych do potrzeb księgarzy zaprojektujesz praktyczne i realne rozwiązania, które będziesz mógł wdrożyć w swojej księgarni;
  • Zdobędziesz nowe inspiracje dla jej rozwoju;
  • Podniesiesz swoje kwalifikacje zawodowe;
  • Zrozumiesz specyfikę rynku książki w Polsce i zobaczysz, czym nasz rynek różni się od innych rynków książki;
  • Dowiesz się jak kreatywnie namawiać do czytania i kupowania książek oraz jak dobierać odpowiednie książki dla klientów
  • Poznasz metody aktywizacji lokalnej społeczności i biznesu do udziału w wydarzeniach pro-czytelniczych;
  • Oraz nawiążesz ciekawe znajomości i dostarczysz inspiracji i pomysłów gotowych do wdrożenia w innych księgarniach.

 

Kolejność zgłoszeń ma znacznie, dlatego zarejestruj się już dziś! Rejestracja jest otwarta do 20 maja 2019.

Wypełnij formularz rejestracyjny

warsztaty poprowadzą:

Sylwia Stano – absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim i studiów podyplomowych „Zarządzanie w Kulturze” na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a obecnie doktorantka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie SWPS. Wyróżniona przez Brief miejscem w pierwszej 50 najbardziej kreatywnych osób w polskim biznesie. Autorka bloga literackiego "look na book", autorka artykułów i audycji radiowych poświęconych książkom. Polonistka, coach literacki i kulturoznawca.

Zofia Karaszewska – absolwentka Wydziału Polonistyki i Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie w Kulturze” na Wydziale Zarządzania UW. Doradca czytelniczy i coach literacki w Bibliocreatio, firmie tworzącej kolekcje książkowe na indywidualne zamówienie oraz zajmującej się promocją literatury. Wyróżniona przez Brief miejscem w pierwszej 50 najbardziej kreatywnych osób w polskim biznesie Autorka artykułów i audycji radiowych poświęconych książkom. Dziennikarka portalu Lubimyczytac.pl.

Linda Majerowicz - zagadnieniem Design Thinking interesuje się od prawie 5 lat i wykorzystuję tę metodę myślenia projektowego w codziennej pracy i jako trener wewnętrzny. W 2017 roku ukończyła kurs Moderatora Design Thinking. Posiada doświadczenie z zakresu marketingu, marketingu internetowego oraz zarządzania projektami na rynku polskim oraz europejskim zdobyte w firmach rodzimych z branży wydawniczej (Bilblioteka Akustyczna) i księgarskiej (ABE-IPS) oraz firmach globalnych (Accenture i Essity). Obecnie pracuje jako Digital Manager na region EE&MEA i specjalizuje się we wdrażaniu strategii opartych o komunikację i narzędzia online. Razem z Anią Kapcią szkoli i prowadzi projekty w ramach inicjatywy wemagine.pl

Ania Kapcia - od 10 lat zawodowo i prywatnie związana z branżą marketingu, designu i innowacji. Posiada bogate doświadczenie zarówno na rynku polskim jak i na rynkach międzynarodowych w zakresie kreowania strategii marki, wdrażania produktów i usług oraz projektowania doświadczeń klienta. Obecnie pełni rolę Global Lead for Acceleration Customer Experience, odpowiadając za rozwój globalnej strategii innowacji nakierowanej na podniesienie satysfakcji klienta. Metodę myślenia projektowego wykorzystuje jako podstawę wszystkich realizowanych działań. Od 2017 roku, dzięki ukończonemu kursowi Moderatora Design Thinking, realizuje się również jako trener wewnętrzny oraz doradca w swojej organizacji.Razem z Lindą szkoli i prowadzi projekty w w ramach inicjatywy wemagine.pl

Informacje Organizacyjne:

 

Adresaci Warsztatów

Nie ważne jaką pełnisz rolę w księgarni: zajmujesz się obsługą klienta, logistyką, marketingiem, jesteś jej pracownikiem czy właścicielem. Szkolenie jest dla wszystkich, ponieważ na pozytywne doświadczenie klienta składa się wiele elementów i każdy z nich może być równie istotny!

Wcześniejsza wiedza na temat metody Design Thinking nie jest Ci potrzebna - wystarczy że na warsztatach pojawisz się z głową otwartą na nowe pomysły.

Termin:

Warszawa 7-8 czerwca, godz. 9:00-17:00

Toruń 14-15 czerwca, godz. 9:00-17:00

Wielkość grupy: 15 osób Wymagania: Brak wymagań wstępnych Kontakt z organizatorem: biuro@pik.org.pl

Koszt:

Udział jest bezpłatny, a dla uczestników z miejscowości położonych dalej niż ok. 50 km od Warszawy lub Torunia istnieje możliwość dofinansowania dojazdu i noclegu*.

Szkolenie „Klaster działań pro-czytelniczych wokół lokalnej księgarni”, zostało dofinansowane ze środków MKiDN, w ramach programu Partnerstwo dla książki

*O możliwości dofinansowania noclegu uczestnik zostanie poinformowany po potwierdzeniu uczestnictwa w warsztatach przez organizatora.

** Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, w uważności na proces grupowy. Liczba uczestników warsztatu nie może przekroczyć 15 osób.

Powiązane komunikaty

Więcej komunikatów

W skrócie

Komunikaty i bieżące informacje Biura PIK oraz najnowsze informacje branżowe w Twojej skrzynce e-mail. Zamów bezpłatny newsletter!

Strefa członków PIK

Pełny dostęp do treści serwisu dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się

Przystąp do PIK

By stać się członkiem PIK, wystarczy wypełnić deklarację członkowską. Lorem ipsum dolor sit amet enim.

Dowiedz się więcej