Ruszają badania polskiego rynku wydawniczego
Badanie rynku wydawniczego jest szeroko zakrojoną inicjatywą AT ONCE i partnerów związanych z branżą wydawniczą, w tym Polskiej Izby Książki. Ankiety kierowane są do trzech grup: wydawców, autorów i redaktorów, służą zbadaniu problemów, potrzeb i oczekiwań osób zaangażowanych w prace wydawnicze.
Pierwszeństwo w dostępie do wyników badania będą miały osoby, które wezmą w nim udział. W przyszłości opublikowany zostanie raport z wynikami także na stronie internetowej AT ONCE (https://atonce.pl/badanie-rynku-wydawniczego-2024/).
Wiedza płynąca z tego badania trafi więc do szerokiego grona i może być wykorzystywana do polepszenia zasad współpracy wydawców, autorów, redaktorów i innych osób pracujących nad wydaniem książek.
Link do ankiety znajduje się tutaj.
Prezentacja wyników badań planowana jest na Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie w 2024 roku.
Partnerami badania są: Legimi, Imker, BookScout.ai, Literacka oraz PIK.