Czytająca szkoła od Czytającej Polski rusza 26 sierpnia
Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka to tytuł publikacji eksperckiej napisanej przez niecodzienny zespół autorski: wykładowcy akademiccy, przedstawicielki biznesu, organizacji pozarządowych i instytucji kultury stworzyli wspólnie i spisali wizję szkoły wychowującej dzieci w ekosystemie czytelniczym. Czytająca szkoła to pierwszy materiał ekspercki nieformalnej koalicji Czytająca Polska i to z niej pochodzi zespół autorski. Egzemplarze drukowane będą rozsyłane do ekspertów ds. edukacji w całym kraju. Publikację cyfrową można będzie pobrać bezpłatnie na stronie fpc.org.pl/czytajacaszkola już od poniedziałku 26 sierpnia.
Partnerem akcji jest Polska Izba Książki.
Czytająca szkoła sygnowana jest logotypem Czytająca Polska. Koalicja o tej nazwie to, jak można przeczytać na stronach jej członków, nieformalna koalicja osób, instytucji i firm, które łączy świadomość, że przyszłość Polski zależy od tego, na ile uda się podnieść poziom czytelnictwa. Liczne badania potwierdzają, że prywatna czynność jaką jest czytanie książek przekłada się na polepszenie szans życiowych jednostki i – co za tym idzie – olbrzymie korzyści społeczne: zwiększenie liczby obywateli uczestniczących w życiu społecznym i gospodarczym, wzrost potencjału naukowego, ekonomicznego i innowacyjnego kraju. Do Koalicji należy obecnie ponad 40 organizacji z całej Polski i z różnych sektorów.
Tytuł: Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka. Refleksje wokół strategii funkcjonowania książki w szkole
Autorzy: dr Kinga Białek (Szkoła Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego), prof. Krzysztof Biedrzycki (Instytut Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Jagielloński), Maria Deskur (Fundacja Powszechnego Czytania), dr Joanna Dobkowska (Uniwersytet Warszawski), Agnieszka Karp-Szymańska (Fundacja CzasDzieci), Wioletta Maciejewska (VI Liceum Ogólnokształcące we Wrocławiu), Karina Mucha (Psychologia Edukacyjna, SWPS), Edyta Plich (Fundacja Edico), Agnieszka Rasińska-Bóbr (Instytut Książki), Aleksandra Ruszkowska (Wydawnictwo Mamania).