Raport z badania czytelników książek i e-booków, Legimi
Niniejszy raport prezentuje postawy tej grupy czytelników, która wg wielu wcześniejszych badań stanowi może i niewielki odsetek społeczeństwa, ale z punktu widzenia branży wydawniczej zawiera w sobie potencjalnie najatrakcyjniejszych konsumentów lub (jak kto woli) odbiorców kultury” – czytamy we wstępie do prezentowanego Państwu raportu z badania czytelników. Główna problematyka badania skupiona była na kwestiach związanych z poznaniem stylów czytelnictwa wśród osób korzystających regularnie zarówno z wersji papierowej, jak i elektronicznej. Raport badawczy odpowiada m.in. na pytania: z kim, gdzie, w jakich okolicznościach czytamy, jakie wybieramy formy, czytniki, co nas motywuje do czytania, a co nas zniechęca. Czytelnicy, którzy wzięli udział w badaniu, to grupa użytkowników internetu, osób dobrze wykształconych, mieszkańców dużych miast, którzy mają regularny kontakt z książką.
Badanie, w którym wzięło udział blisko pięć tysięcy respondentów, zostało przeprowadzone przez Legimi we współpracy z firmą badawczą SW Research w październiku 2014 r.