PL EN

Polska Izba Książki ul. Oleandrów 8 00-629 Warszawa

Komunikaty PIK

SWE PIK: Wyniki PISA – polska edukacja na dobrej drodze

Warszawa, 6 grudnia 2013 r.

 

SWE PIK: Wyniki PISA – polska edukacja na dobrej drodze

Sekcja Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki z dumą przyjęła wyniki najnowszej edycji badań Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA). – Wyniki potwierdzają, że polska edukacja stoi na najwyższym światowym poziomie. Jest to zasługa dyrektorów szkół i nauczycieli, uczniów i rodziców oraz wydawnictw, które poprzez wzajemną konkurencję dostarczają najwyższej jakości narzędzia edukacyjne – komentuje Piotr Marciszuk, Przewodniczący Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki.
Z przeprowadzonych w ramach OECD badań PISA wynika, że w stosunku do 2009 r. polscy uczniowie osiągnęli poprawę we wszystkich analizowanych obszarach tj. czytanie i interpretacja, matematyka oraz rozumowanie w naukach przyrodniczych.Szczególnie wart podkreślenia jest awans Polski w obszarze umiejętności matematycznych – nasi uczniowie należą w tej dziedzinie do najlepszych w Europie.

– Jak widać, obecny model, w którym za rozwój i dostarczanie narzędzi dydaktycznych odpowiadają profesjonalni wydawcy sprawdza się i korzystnie wpływa na jakość polskiej edukacji. To także kolejny dowód, że polska szkoła powinna iść drogą ewolucyjną a nie rewolucyjną – mówi Piotr Marciszuk. Przewodniczący SWE PIK wyjaśnia także wkład wydawnictw w rezultaty PISA osiągnięte przez polskich uczniów. - Mamy podstawę programową i egzaminy końcowe, które służą ocenie jej realizacji. Jednak sposób realizacji zależy od nauczycieli i jakości podręczników, którymi się posługują – mówi.

Zdaniem SWE PIK głównym wnioskiem z badań PISA powinno być ewolucyjne kontynuowanie procesu rozwoju polskiej edukacji i przygotowanie jej do sprostania najważniejszym wyzwaniom. Wśród nich są m.in. dostosowanie nauczania do potrzeb gospodarki i rynku pracy oraz postęp technologiczny. – Środowisko wydawnicze aktywnie angażuje się w tych obszarach m.in. poprzez poszerzanie bazy takich narzędzi edukacyjnych, które kształcą w uczniach kompetencje poszukiwane na rynku pracy. Od wielu lat akcentujemy korzyści, które mogą przynieść nowoczesne technologie w szkole, pod warunkiem, że będą rozsądnie wykorzystane. Oczekujemy, że refleksja nad wynikami polskich uczniów w PISA spowoduje, że państwo dostrzeże rolę wydawnictw, jako partnera w procesie cyfryzacji szkół. Jesteśmy gotowi do współpracy – dodaje Przewodniczący SWE PIK.

Sekcja Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki

 

Powiązane komunikaty

Więcej komunikatów

Strefa członków PIK

Pełny dostęp do treści serwisu dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się

Przystąp do PIK

By stać się członkiem PIK, wystarczy wypełnić deklarację członkowską. Lorem ipsum dolor sit amet enim.

Dowiedz się więcej