PL EN

Polska Izba Książki ul. Oleandrów 8 00-629 Warszawa

Komunikaty PIK

Materiały po konferencji prasowej ŚDKiPA 20.04.2015

KOMUNIKAT PRASOWY

W przeddzień święta książki obchodzonego na całym świecie 23 kwietnia, Polska Izba Książki (PIK) zorganizowała konferencję prasową, inaugurując tym samym obchody ŚDKiPA w całej Polsce. Spotkanie podzielone zostało na dwie części. W pierwszej kolejności podjęty został temat relacji pisarzy z ich czytelnikami w dobie cyfrowej, aby następnie przejść do najnowszych wyników badania opinii publicznej na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do książek.

Zebranych powitał Włodzimierz Albin, prezes PIK, oddając głos Soni Dradze, która moderowała spotkanie. Wstępem do dyskusji na główny temat konferencji było wystąpienie prof. Grzegorza Leszczyńskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, które zainspirowało dalszą dyskusję między zaproszonymi pisarzami. Nad tym, czy rewolucja cyfrowa faktycznie zmienia jakość relacji autor-czytelnik, rozmawiano z Małgorzatą Gutowską-Adamczyk, Grzegorzem Kasdepke, Magdaleną Parys oraz Eustachym Rylskim. Nowe możliwości ułatwiają czy raczej przeszkadzają w twórczości pisarskiej? Spotkanie z czytelnikami za pośrednictwem mediów elektronicznych może być głębsze, bardziej osobiste? A może ta forma zdecydowanie „odczłowiecza” i „mechanizuje” spotkanie pisarza i czytelnika? Odpowiedzi okazały się nie być tak oczywiste, jak może się wydawać.

Na koniec spotkania – w nawiązaniu do starań środowiska o Ustawę o książce – Grzegorz Majerowicz, wiceprezes PIK, zaprezentował wnioski z badania opinii publicznej zrealizowanego przez Instytut Millward Brown na zlecenie PIK. Wynika z niego, że dla 64 proc. badanych książek nie można traktować jak typowych produktów, bo mają one charakter szczególny. Ponadto tylko dla co czwartego z nas propozycja księgarń powinna koncentrować się wyłącznie na pozycjach, które cieszą się największym zainteresowaniem, czyli głównie nowościach i bestsellerach. W tym kontekście w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich ogłoszona została kampania "Ocal książki".


Do pobrania:

Komunikat prasowy, 20.04.2015

Materiał prasowy. Relacja autor-czytelnik w dobie cyfrowej

Materiał prasowy. Sytuacja książki w Polsce – kryminał, dramat czy może już horror?

Prezentacja. Dlaczego tak lubimy promocje i czy służą one książce? – prezentacja najnowszych wyników badań opinii publicznej zrealizowanych przez Instytut MillwardBrown

Wystąpienie prof. Grzegorza Leszczyńskiego

 

Powiązane komunikaty

Więcej komunikatów

Strefa członków PIK

Pełny dostęp do treści serwisu dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się

Przystąp do PIK

By stać się członkiem PIK, wystarczy wypełnić deklarację członkowską. Lorem ipsum dolor sit amet enim.

Dowiedz się więcej